mybafi.pl

Blog tematyczny o lifestylu, domu i urodzie

LifestyleZdrowie

Trening cardio co to za typ treningu i czym się charakteryzuje?

Trening cardio co to za typ treningu i czym się charakteryzuje?

Trening cardio jest rodzajem aktywności, która ma na celu podniesienie intensywności pracy serca. Jego celem jest wywarcie presji na układ krążenia, aby adaptował się on do zwiększonego wysiłku. Regularny, umiarkowany trening wytrzymałościowy powoduje dotlenienie organizmu, zwiększa szybkość przemian metabolicznych oraz pomaga zredukować nadmiar tkanki tłuszczowej.

Trening cardio co to za rodzaj ćwiczeń?

Jest to rodzaj treningu o charakterze wytrzymałościowym. Powoduje on zwiększenie intensywności pracy serca, co ma zbawienny wpływ na zdrowie oraz kondycję osoby ćwiczącej. Jest to aktywność, która jest rozciągnięta w czasie i dlatego ma korzystny wpływ na cały organizm. Do treningu wytrzymałościowego należą takie aktywności jak bieganie, pływanie, marszobieg. Na siłowni trening cardio można wykonywać na rowerze stacjonarnym, bieżni lub skakance.

Korzyści jakie daje trening wytrzymałościowy

Poprzez regularny trening wytrzymałościowy dochodzi do wzmocnienia mięśnia serca, które zaczyna pompować coraz większą objętość utlenionej krwi w trakcie jednego skurczu, czyli zwiększa swoją objętość wyrzutową. Wraz ze wzrostem poziomu wytrenowania cały układ krążenia ulega adaptacji do wysiłku. Warto zauważyć, że wzmocnienie mięśnia sercowego oraz poprawa wydolności układu krążenia stanowi profilaktykę chorób sercowo – naczyniowych.

Cechą treningu cardio jest jego długi czas trwania, powinien on trwać ponad pół godziny. Trwająca tak długo intensywna praca organizmu, wywołuje w nim zapotrzebowanie na energię, która jest czerpana z rezerw tłuszczowych ciała. Pozwala to na redukcję tkanki tłuszczowej. Dlatego też aktywność ta, o charakterze wytrzymałościowym, wpływa bardzo pozytywnie na kształtowanie sylwetki. Staje się ona bardziej smukła oraz wysportowana. Warto zauważyć, że ćwiczenia typu cardio, wzmagają też szereg zmian metabolicznych, przez co ciało zaczyna wyglądać bardziej jędrnie oraz młodo.

Aktywność cardio powinna się odbywać przy umiarkowanych wartościach tętna, ponieważ serce pracuje wtedy na najbardziej korzystnej dla niego intensywności. Zachodzą wówczas w ciele bardzo korzystne zmiany metaboliczne o charakterze tlenowym. Serce nie jest zbyt mocno obciążone, tylko delikatnie pobudzane do adaptacji. Szybkość spalania tłuszczu jest wtedy największa. Pomaga to w szybkiej redukcji tkanki tłuszczowej. Treningi, umiarkowane i regularne, umożliwiają również szybką regenerację oraz dobre samopoczucie. Mogą je wykonywać osoby początkujące, które chcą poprawić swoją sprawność.

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.