mybafi.pl

Blog tematyczny o lifestylu, domu i urodzie

Zdrowie

Jak ćwiczyć w domu, by zbudować mięśnie?

Jak ćwiczyć w domu, by zbudować mięśnie?

Błędem jest przekonanie, że tylko na siłowni czy w klubach fitness można budować mięśnie. Nad sylwetką da się pracować nawet w totalnie domowych warunkach! Wystarczy mieć do tego odpowiednie narzędzia. To one pokazują, jak ćwiczyć w domu, by na tych ćwiczeniach rzeczywiście coś osiągać.

Trening przy użyciu gum oporowych

Gumy do ćwiczeń należą do grupy wielofunkcyjnych akcesoriów sportowych. Są to narzędzia, dzięki którym można podwyższyć intensywność każdego treningu – zarówno tego przeprowadzanego na siłowni, jak i tego domowego. Gum używa się poprzez ich naciąganie i wykonywanie z nimi rozmaitych ruchów. Różnią się one od siebie oporem, który przeważnie wynosi od kilku do nawet czterdziestu kilogramów! Tym samym te najmocniejsze i zarazem najgrubsze gumy oporowe do ćwiczeń mogą z powodzeniem zastąpić niektórym zwykłe hantle bądź sztangę i sprawdzić się nawet u osób zaawansowanych. Gumy mają mały rozmiar i dzięki temu są super funkcjonalne, bo można zabrać je ze sobą dosłownie wszędzie, nawet w podróż służbową czy na podwórko, by poćwiczyć na świeżym powietrzu.

Z pomocą gum oporowych da się wykonać trening każdej partii ciała. Wystarczy owinąć nimi tę część, nad którą chce się popracować – biceps, triceps, uda bądź pośladki czy tułów. Opór gwarantowany przez kawałki elastycznej taśmy zmusza mięśnie do jeszcze cięższej pracy i nietypowego dla nich ruchu, co przekłada się na jeszcze lepsze rezultaty z ćwiczeń. Efekty widoczne są gołym okiem. Mięśnie stają się silniejsze i większe, a przy tym zaczynają po prostu lepiej wyglądać.

Tradycyjny trening z hantlami/sztangą

Mimo wszystko nie można powiedzieć, że gumy są w stanie zastąpić całkowicie takie „klasyczne” tradycyjne obciążenia. Jednak nie ma to jak sztanga. Zamiast więc kombinować nad tym, jak ćwiczyć w domu bez sprzętu, czasem lepiej w ten sprzęt po prostu zainwestować, zwłaszcza że nie musi on zająć wiele miejsca. Teraz popularne stały się hantle i sztangi ze ściąganymi obciążnikami, które można dowolnie regulować, dostosowując ich masę do wykonywanego w danym momencie ćwiczenia. Takie hantle mogą ważyć od dwóch do np. dwudziestu kilogramów. Dzięki temu już jeden ich komplet pozwala na wykonanie kompletnego treningu każdej partii ciała.

A jeśli mimo wszystko z jakiegoś powodu nie chce się używać takich tradycyjnych obciążeń i nie chce się też kupować żadnych gum oporowych, zawsze można spróbować poćwiczyć z masą własnego ciała. Kalistenika udowodniła, że to wcale nie jest takie proste. „Zwykłe” pompki potrafią nieźle dać w kość, jeżeli są prawidłowo wykonywane.

Udostępnij